tisdag, juni 6

De första trevande stegen in i en heterorelation, maj 2006 (dialog i två akter)



Akt 1

Scen: Ramen Ki-mamas uteservering på Birger Jarlsgatan

- Förresten, hur går det med den där tjejen, sov du över hos henne i helgen?
- Jo, det var lite pinigt, hon skickade ett mess typ "kom över till mig om du vill" när jag var inne i stan och festade. Men så åkte jag ut till hennes förort på natten när jag var jättefull, hon bor ju hos sina föräldrar, så jag hoppas att jag inte väckte nån.
- Men hon blev inte lack då?
- Nja, eller jag vet inte. Fast jag vet inte riktigt vad hon vill, eller vad jag vill. Vi spelar båda väldigt ointresserad av varandra. Hon är ju nitton, hon kanske bara vill exprimentera eller nåt, men jag är ju 23, jag har egentligen ingen lust med att bara leka och känna mig för. Jag vill liksom säga typ "hur vill du ha mig, jag vill lära känna dig. Helt ärligt alltså".
- Händet det nåt?
- Nej, vi låg mest på hennes säng och lyssnade på musik. Och så ligger vi där på sängen liksom och petar på varandra lite trevande. Vi gjorde ingenting mer än det. Ingen av oss verkar liksom veta hur man ska göra. Jag känner hela tiden att hon förväntar sig att jag ska göra värsta Marvin Gaye-grejerna, typ "let's get it ooon".
Men oj, oj vad jag inte är den killen.
Hon läser jättemycket romantisk manga, lyssnar på j-rock och sånt och verkar vänta på den där bishounen-drömprinsen som tar henne i sina armar. Hon vill vara Sailor Moon och att Maskerade Rosen ska komma omfamna henne manligt och självsäkert.
Men oj, oj vad jag inte är maskerade rosen.



Akt 2

Scen: Promenad över hötorget i riktning mot centralen

- Hon verkar liksom vilja att allt det ska vara som Jem, hennes favoritserie.
- Jen?
- Jem, du vet den där åttiotalsgrejen med hon rosahåriga sångerskan.
- Jaha, Jem. Bra skit!
- Jo, hon verkar ha fått sin mansbild därifrån, i alla fall så visade hon ett youtube-klipp när det var nån jock-kille i baseball-jacka som sitter och pratar med
Jem och killen bara tar tag i Jem och kysser henne. Alltså det var underförstått att hon menade typ "det här så jag vill att killar ska vara".
Jag bara tänkte säga rakt ut "alltså, du har fattat fel, jag är inte jock-chic, jag är dagis-chic!!!!!"

3 Comments:

Blogger Jeff said...

HJ, om det inte fungerar med bruden så tar ja dig vilken dag som helst.
Jem är onekligen bra skit.

16:53  
Blogger Bad Boy HJ said...

Haha, tack, jag ska inte avslöja för mycket, men min egen medverkan i ovanstående dialog sträcker sig bara till att säga "Jem. Bra skit!".

09:58  
Blogger Tanja Suhinina said...

LIte relevant:

DM: It's pretty darn geeky, I warn you. We met at an anime convention, Dougakon Igen :) I tried to buy visual kei magazines from the Raison d'Être table and someone (either lampadari or lanjelin) explained what they were about. So instead I hung around talked a bit to them all and though Mabe was nice. Then I went home and completely forgot the name of everyone, until me and Miko went over to his apartment to meet j-rockers and watch Moon Child

Fortsätter här:
http://dancing-moon.livejournal.com/441805.html

10:22  

Skicka en kommentar

<< Home