fredag, juni 30

Efterdiskussion till föregående inlägg feat. Tanja/Mechagozilla



Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Eller, jag vet inte. Det känns som en sån där typiskt grej som grundas rätt mycket på igenkänning och man spottar över det och tänker att "SÅ ÄR DET JU INTE!", och sen inser man att det är ju så för de flesta, det är bara jag som väljer folk med andra metoder.

Anders säger:
precis, man kan se mönster, hur de flesta förväntar sig att man ska agera när det gäller förhållanden, sex och sånt. Och då inser man att folk förväntar sig att man ska agera helt annorlunda än vad man själv brukar göra i såna situationer.

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Det där inlägget känns som en grej som jag skulle vilja skriva, men inte får. För att jag är ju liksom den tjejen som man inte behövr nån deo för för att hon finns på ett sunkigt konvent nära dig och kommer själv ta kontakten genom att skicka ett PM med en Starletserie i på Zmanga.

Anders säger:
haha, precis!!

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Men jo, att det är så mycket som förväntas att gå på ett visst sätt i ett förhållande,.... typ nåt som egentligen borde vara så definitionsmässigt unikt, då gnistor uppstår när två helt unika individer möts och faller för varandras unikhet

Anders säger:
Precis! Vi är framtiden, det tar bara lit tid att övertyga andra om att de ska tänka som oss

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Haha, jag har aldrig varit bra på det. Alltså, att övertyga andra så. Så jag tror inte jag ska försöka övertyga andra om nåt, utan mest ägna mig åt elitism i ett givet öppet förhållande

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
En gång frågade nån mig om hur ett öppet förhållande egentligen fungerade. Så jag sa att det var liksom precis som ett vanligt, typ att man är kär och gullar och pratar framtid, fast öppet. Han verkade riktigt lycklig av insikten att SÅ kan man ju också göra.

Anders säger:
amen till det! Vi kan bara presentera vår bild av saker, man kan inte anpassa sig.

Anders säger:
precis, det tror jag är en viktig grej i allt det här, som i alla fall jag försöker få fram i allt jag gör: "Så kan man ju också göra!"

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Det känns så onödigt att parrelationen framställs som nåt man ska vilja ha. Sex gör det också, iofs. Jag tror jag bloggade om det nångång, att man pratar om onani som ersättning för sex med partner, men aldrig tvärtom. Och när man skriver om det Glada Singellivet brukar det ju ändå gå ut på att man vill träffa Mr Right.

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Visst, det är roligt att hitta någon man connectar med och så, men varför framställs det jämt som mer önskvärt att hitta en okej pojkvän än en riktigt jävla nära vän? Om man nu ska prata om själar som möts?

Tanjizz - ain't no Houllebecq girl! säger:
Annars tycker jag att det är intressant med fobin för saker som går som de ska, för att de är klyschiga. Typ en skiva som känns FÖR rätt ^^

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

01:04  

Skicka en kommentar

<< Home