onsdag, juli 19

"Jämställdhet ger ingen sexkrydda"

SvD har berikat bärlden med en artikel med den tilltalande rubriken Jämställdhet ger ingen sexkrydda.
Den gör mig lite mordisk, så jag ska fatta mig kort.
Ja, perfektionism och höga krav kan mycket väl sabba sexlivet.
Vad har det med jämlikhet att göra?
Ja, visst kan man ha sex när man själv inte är särskilt kåt, men partnern är det.
Varför ska det gälla bara kvinnor?
"–Någonstans tror jag att tjejen här längtar efter ett lejon som säger: ”Jag vill ha dig!” Gärna en lejonhanne som är varm, omtänksam och inte aggressiv, men en som är tydlig i sin lust till sin kvinna" säger Helena Cewers.
"Ja tack" säger jag och är övertygad om att män säger samma sak till en kvinna som är varm, omtänksam och tydlig i sin lust.

När jag läser kommentarerna till artikeln vill jag på samma gång kräkas, gråta och göra ojämna hål i människors skallben med hjälp av trubbiga föremål. Förutom de gångerna som jag bara vill skratta.

"Varför kan inte svenskan se ut och uppföra sig som kvinnorna i öst och sydeuropa? Då skulle jag kunna känna mig attraherad av dem." skriver signaturen Demosthenes.
Svenskor! På med fult smink och högklackat! Det är ju synd och skam att det finns män som inte tänder på er!

4 Comments:

Blogger M said...

Som om man inte kan behålla den dynamik man vill ha i sitt sexliv utan att det påverkar hur jämställda man är i allmänhet. Fast den där sortens diskussion bygger väll på att man inte ska "behöva" diskutera sitt sexliv med "sin kvinna", kanske.

Det roliga är att det uttryck som öst och sydeuropeiska (och även Argentinska) kvinnor använder sig av i sitt utseende är sådant som jag direkt kopplar till drag och high-femme, alltså femeninitet som en roll snarare än det naturliga uttrycket, eller vad man ska säga.

14:35  
Blogger Tanja Suhinina said...

Kvinnor kan inte diskutera och läser inte böcker. Det säger Demosthenes.

Jag föstår fortfarande inte hur dynamik behöver vara ojämställt. En kommentator skrev nåt i stil med "det blir inte så roligt om det måste vara tjejen ovanpå varannan gång", men ska man dra såna paralleller så är det sjutton bättre med varannan damernas än konstant missionären. Mycket mer dynamik med ett lejon och en tigrinna än ett lejon och någonting som ställer upp för husfridens skull, för det kanske blir skönt nångång.

När jag läste genom kommentarerna insåg jag att Östeuropa är den nya Asien. Herregud, snart kommer jag bli per automatik sexig! Och min dotter kommer bli ständigt omsvärmad av multik-tokiga pojkar.

16:14  
Blogger Carl Johan said...

Jag tror problemet är sveriges invandringspolitik.

16:58  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

01:04  

Skicka en kommentar

<< Home